نشست فرصت‌ها و چالش‌های آموزش برخط در نظام آموزشی دانشگاهی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1399/11/25 | 

سی‌وششمین نشست کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ: دوفضایی‌شدن جهان به مناسب روز جهانی اینترنت ایمن‌تر، با سه سخنران در روز دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰ الی ۱۹:۳۰ به‌صورت مجازی در کانال اینستاگرام کرسی برگزار شد.

سخنرانان این نشست با عنوان «فرصت‌ها و چالش‌های آموزش برخط در نظام آموزشی دانشگاهی» عبارت بودند از دکتر محمدرضا برزویی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، و دو دانشجوی ایشان، محمد مجید شهبازی‌پور، دانشجوی دکتری رشته سیاستگذاری فرهنگی، مهدی مستوفی شربیانی، دانشجوی دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات.

فضای مجازی، امروزه فراتر از رسانه یا فناوری است و به فضای زیستن تبدیل شده است. بسیاری از معانی‌ای که انسان می‌سازد، در بستر این فضا ساخته می‌شود و این فضا، نقش برجسته‌ای در آموزش، یادگیری و حتی تربیت انسان یافته است. در عصر حاضر، ابزارهای فناوری در بستر فضای مجازی نیز در خدمت آموزش و یادگیری از راه دور قرارگرفته‌ است که این مسئله در نظام دانشگاهی کشورها حرکتی شتاب گرفته است. در این نشست، با روش «تحلیل مضمون»، سخنرانان به‌دنبال پاسخ به این سؤال بودند که آموزش از راه دور، به‌خصوص آموزش برخط در نظام دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران چه فرصت‌ها و چه چالش‌هایی را در یادگیری دانشجویان ایجاد می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال، طی مصاحبه با ۲۵ نفر از اندیشمندان و صاحب‌نظران، چهار فرصت و مزیت فراگیر و پنج چالش و تهدید فراگیر به‌دست آمد. فرصت‌ها عبارت بود از «عبور از محدودیت‌های زمانی و مکانی»، «ارتقای کیفی و گسترش عدالت آموزشی»، «فرصت‌های اقتصادی و توسعه بین‌المللی» و «تنوع در روش‌های ارزشیابی و توسعه نظارتی». چالش‌ها نیز عبارت بود از «چالش‌های ساختاری و فنی»، «چالش‌های ساختاری و فنی»، «چالش‌های تربیتی و اخلاقی»، «چالش‌های سلامت روانی و جسمی» و «چالش‌های فرهنگی و اجتماعی».


دفعات مشاهده: 212 بار   |   دفعات چاپ: 108 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن ایرانی مطالعات جهان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Iranian World Studies Association

Designed & Developed by : Yektaweb