بخش‌های اصلی

    

دریافت اطلاعات پایگاه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 41 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 7 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2745171 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 533 بازدید

نشست کرسی یونسکو در فضای مجازی با موضوع شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی در دهه دوم هزاره برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/10/2 | 
جلسه کرسی یونسکو در فضای مجازی در دوم دی ماه ۱۳۹۸ در دانشکده مطالعات جهان برگزار شد. این جلس به صحبت‌های آقای مجتبی حاجی جعفری در خصوص شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی در دهه دوم هزار اختصاص داشت.
ایشان در ابتدا به تعریفsocial media، اهمیت و تفاوت آن با social network servicies پرداخت. وی افزود هدف از سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی در ابتدا شبکه سازی و برقراری ارتباط با دیگران بوه است اما از سال ۲۰۰۹ با پررنگ‌تر شدن مفهوم رسانه‌های اجتماعی اهداف نیز تغییر نمود. در این دوره سرویس‌های شبکه های اجتماعی از وب جدا و به عنوان اپلیکیشن بر روی گوشی‌های هوشمند مطرح شدند. مخاطب تنها به شبکه سازی اکتفا نمی کند بلکه خود او توانایی ساخت محتوا را دارد و در واقع تبدیل به یک رسانه شده است.
با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و افزایش ضریب نفوذ اینترنت میزان اطلاعات تولید شده توسط کاربران در فضای مجازی به شدت افزایش یافته است. در این میان مفاهیم قدیم مانند سلبریتی در شکل و قالب جدید تعریف شدند که باعث شکل گیری مفاهیمی همچون اینفلوئنسر مارکتینگ، میکروسلبریتی (افرادی که تنها در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و با تولید محتوا مورد توجه و نیاز مردم و جامعه تبدیل به چهره شده‌اند) و بازاریابی محتوا شده است.
آقای حاجی جعفری از مهمترین تغییرات این دوره را به تسلط کامل فیسبوک بر شبکه های اجتماعی مهم و پرمخاطب و ترکیب فعالیت‌های خود با دیگر زمینه ها همچون هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و غیره دانست. وی خاطرنشان کردن با چنین روندی، شرکت فیسبوک، همچون شرکت مایکروسافت در دهه های گذشته، بازار شبکه‌های اجتماعی را به انحصار خود در خواهد آورد.
وی از دیگر تغییرات مهم این عصر را تغییر ذائقه مردم و مخاطبان از کتاب و سخنرانی های بلند به متون کوتاه و وبلاگ نویسی و پس از آن گرایش به عکس همراه با توضیحات مختصر و در نهایت تمایل عامه مخاطبان به ویدئوهای کوتاه دانست.

کلیدواژه ها: کرسی یونسکو در فضای مجازی | شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی در دهه دوم هزاره | انجمن ایرانی مطالعات جهان | مجتبی حاجی جعفری |


دفعات مشاهده: 23 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن ایرانی مطالعات جهان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Iranian World Studies Association

Designed & Developed by : Yektaweb