بخشهای اصلی
پیوندهای سریع
دریافت اطلاعات پایگاه
لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.
آمار سایت
- كل کاربران ثبت شده: 3285 کاربر
- کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
- ميهمانان در حال بازديد: 20 کاربر
- تمام بازديدها: 5275488 بازدید
- بازديد 24 ساعت قبل: 741 بازدید
نشست مجازی «روندها و راهبردهای جهانی کسب و کار در سال ۲۰۲۱ (متاثر از بحران کرونا و مبتنی بر تجارت قدرت های اقتصادی)» برگزار شد
| تاریخ ارسال: 1399/12/17 |
نشست مجازی «روندها و راهبردهای جهانی کسب و کار در سال ۲۰۲۱ (متاثر از بحران کرونا و مبتنی بر تجارت قدرت های اقتصادی)» برگزار شد. نشست مجازی «روندها و راهبردهای جهانی کسب و کار در سال ۲۰۲۱ (متاثر از بحران کرونا و مبتنی بر تجارت قدرت های اقتصادی)» از سلسله نشست های «همه گیری کرونا و تحولات جهانی» روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ با سخنرانی دکتر علی داوری، استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، با مشارکت انجمن ایرانی مطالعات جهان و دانشکده مطالعات جهان به صورت مجازی برگزار شد.
.jpeg)
دکتر داوری در ابتدا پانزده روند سازگاری با کووید ۱۹ برگرفته از مجلات مکنزی را بیان و سپس به بیان دسته بندی آنها به سه دسته بهبود اقتصاد جهانی، سازگاری کسب و کارها و اجتماعی پرداخت. به گفته وی، ایجاد نوآوریها و نسلی جدید از کارآفرینان، افزایش میزان مصرف و بازگشت اعتماد و افزایش سفرهای تفریحی و کندی سفرهای کاری از جمله روندهای بهبود اقتصادی به شمار می روند.
.jpeg)
این عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی همچنین افزایش ضریب نفوذ خرید آنلاین و تغییر رفتار مشتری، تحول زنجیره تأمین مواد اولیه، توسعه دورکاری کارکنان، توسعه مدیریت منابع انسانی نسل ۳، انقلاب داروهای زیستی، متنوعسازی و توسعه تابآوری شرکتی و تولید خودروهای برقی-هیبریدی و تحول صنعت خودروسازی را از جمله روندهای سازگاری کسب و کارها در دوران کرونا دانست. روندهای اجتماعی نیز شامل تحول نظام سلامت و بهداشت و درمان، افزایش توجه به مسئولیت اجتماعی و سرمایهداری ذینفعان، بدهی دولت و پیامدهای ناشی از آن می شوند. وی اشاره به این نکته داشت که کرونا باعث شد تا توان دولت ها کاهش و بدهی آنها زیاد شود و این امر سبب بدبینی و بیاعتمادی مردم به دولت میشود و مردم کشورها به این عقیده میرسند که دولت کشورشان در مبارزه با کرونا موفق نبوده است. دکتر داوری در پایان به چهار راهبرد توسعه کسب و کار به شرح زیر اشاره کرد:
۱-پایدارسازی و تداوم عملیات: مربوط به کسبوکارهایی که در بحران کرونا فروش خوبی داشتهاند و نیازمند تغییرات اساسی در مدل کسبوکار نیست.۲-نوسازی کسبوکار: کسبوکارهایی که در کرونا ریسک متوسطی داشته اما فروش آنها کم نشده است و نیازمند تغییر مدل کسبوکار نیستند.
۳-نوآوری مدل کسبوکار: کسبوکارهایی که فروش آنها در کرونا کم شده اما منطق درآمدزایی آسیب ندیده است و نیازمند بازاندیشی در مدل کسبوکار هستند.
۴-توسعه کسبوکار جدید: کسبوکارهایی که در کرونا مشتری خود را از دست دادهاند و منطق درامدزایی آنها آسیب دیده است.
فایل این سخنرانی در صفحه اینستاگرام دانشکده مطالعات جهان به نشانی iranian_studies_ut

کلیدواژه ها: کسب و کار | انجمن ایرانی مطالعات جهان | کرونا | دکتر علی داوری |
مطالب مشابه
دفعات مشاهده: 849 بار |
دفعات چاپ: 229 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر