انجمن ایرانی مطالعات جهان- اطلاعیه ها
دوره عالی دیپلماسی سینمایی برگزار می شود

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1401/3/18 | 
دوره عالی دیپلماسی سینمایی برگزار می شود
 
 با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت – هنر سینما در همه جنبه ها اعم از تکنیک، روایت و اقتصاد، سینماگران و پژوهشگران سینمای ایران برای راه یابی به بازارهای جهانی فیلم راهی به جز آموختن مولفه های بین المللی سینما ندارند. در این دوره مهمترین مولفه های اساسی جهانی شدن (تولید، فیلمنامه نویسی، بازاریابی و اقتصاد سینما) تدریس و بررسی می شوند.
 
مزیت دوره:
 
شرکت کنندگان دوره، در بازه ای فشرده مهمترین مفاهیم تئوری و عملی جهانی شدن - از پیش تولید تا پخش جهانی - را می آموزند. اساتید دوره برترین های حوزه خود در هر دو بخش تئوری و عملی می باشند که سابقه تحصیل در برترین دانشگاههای جهان و نیز سابقه تدریس و کار عملی در برترین حوزه های آکادمیک و میدانی سینمای ایران را دارا می باشند.
 
مدرسان سوابق مدرس عنوان درس
دکتر  رائد فرید زاده

  • فارغ التحصیل رشته های اقتصاد نظری، ادبیات آلمانی، ادبیات تطبیقی و فلسفه از دانشگاه های تهران، وین و برلین.
  • عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران و معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی  
چگونه برای بازارهای جهانی فیلم تولید کنیم
امیرحسین علم الهدی
 
  • کارشناس ارشد اقتصاد سینما 
     
  • مدیر مسئول موسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان
مولفه های بین المللی اقتصاد فیلم
 
علی شاه محمدی
  •  فارغ التحصیل کارگردانی فیلم از دانشگاه سنت لوکاس بلژیک، فیلم و تئاتر مجارستان و لوزافونای پرتقال و ادبیات دراماتیک
  • مدرس فیلمنامه نویسی دانشگاه هنر، بنیانگذار آکادمی فیلمنامه نویسی "نون و قلم" و مشاور تخصصی فیلمنامه
  • کارگردانی پانزده فیلم داستانی و مستند، دریافت پنج جایزه بین المللی،
  • نویسندگی دهها فیلمنامه و طرح فیلمنامه، تدوین سه فیلم سینمایی
  • مدیریت آموزش مدرسه ملی سینمای ایران، مدیریت کارگاههای آموزشی بخش ملی جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان از سال ۹۷ تا کنون،
  • عضویت در شورای انتخاب و داوری چندین جشنواره فیلم و فیلمنامه
چگونه برای بازارهای جهانی فیلمنامه بنویسیم
مسیح شریف
  •  فارغ التحصیل اقتصاد گردشگری با پژوهش در فیلم‌ توریسم از دانشگاهUIB اسپانیا و مدیریت دانشکده ECO
  • متخصص تقدیر شده مدیریت بازاریابی، تبلیغات و دیپلماسی عمومی با فعالیت عملی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری، داور، مشاور و
  • مدرس در همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان توسعه تجارت، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان جهانی گردشگری ملل متحد(UNWTO)  در مادرید
  • تهیه کننده اجرایی  فیلم " تهران بلوز "
  • (نامزد دریافت جایزه " گویا " برای بهترین فیلم مستند سال ۲۰۲۱ اسپانیا)
مولفه های بازاریابی بین المللی فیلم
 
شرح دروس:
۱. چگونه برای بازارهای جهانی فیلم تولید کنیم
بسیاری از سینماگران ما (اعم از با تجربه یا تازه کار) به دلیل عدم وجود مفاهیم اساسی تولید فیلم برای بازارهای بین المللی در واحدهای آموزشی موسسات آکادمیک و غیر آکادمیک، آشنایی چندانی با این مولفه ها ندارند. مولفه هایی که تاثیر بسیاری زیادی در موفقیت سینماگران در عرصه های بین المللی دارند.
آقای دکتر رائد فریدازده پس از سالها فعالیت در واحدهای بین الملل سینمای ایران، با این مفاهیم آشنایی کامل دارند. شرکت کنندگان در این سمینار، از کوله بار آکادمیک و تجربی ایشان اصول اساسی تولید فیلم برای بازارهای بین المللی را می آموزند.
۲. مولفه های بین المللی اقتصاد فیلم
اقتصاد علمی حلقه گمشده تقریبا همه فعالیتهای کشور ماست. نگاه اقتصادی به سینما نیز به عنوان زیر مجموعه ای از بخشهای گوناگون صنعت ما، سالهاست که از سینمای ما رخت بسته.
آقای امیر حسین علم الهدی با سابقه تحصیل در رشته اقتصاد، نگارش صدها مقاله و گزارش درباره اقتصاد سینمای ایران و تجربه گرانقدر مدیریت سینمای هنر و تجربه، شرکت کنندگان دوره را با مفاهیم علمی و عملی اقتصاد سینما آشنا می سازند.
شرکت کنندگان دوره اعم از فیلمساز، تهیه کننده، پخش کننده و دانشجوی سینما نیاز مبرم به آموختن این آموزه ها دارند تا با کاربست آنها در فعالیت هنری خود، بتوانند وجه اقتصادی و سود آور فعالیت خود را نیز ارتقاء بخشند.
۳. چگونه برای بازارهای جهانی فیلمنامه بنویسیم
" برای ساختن یک فیلم خوب به سه چیز نیاز است: فیلمنامه، فیلمنامه، فیلمنامه"  (آلفرد هیچکاک).
سینمای ما مسائل سخت افزاری و نرم افزاری کم ندارد. اما آقای علی شاه محمدی مدرس و مشاور باتجربه فیلمنامه باور دارند با همین امکانات موجود می توان فیلمهای بسیار بهتری ساخت زیرا تجربه کارشناسی و مشاوره صدها فیلمنامه اثبات نموده که مسائل اساسی فیلمهای سینمای ایران به هنگام تولید و پخش از فیلمنامه های ضعیف می آیند. اصلاح، بهبود و ارتقاء فیلمنامه نیاز به هزینه ندارد. امری که متاسفانه سینماگران ما از آن غافلند.
بررسی فیلمهای موفق سینمای جهان اثبات می کند که همه موفقیتهای تجاری و هنری این فیلمها از فیلمنامه خوب آغاز می شود و به فروش عالی و جوایز بین المللی منتهی می شود.
آقای علی شاه محمدی با سابقه بیست سال نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم در ایران و اروپا، تجربیات ارزشمند خود برای نگارش فیلمنامه هایی که موفقیت تجاری و هنری توامان برای سازندگان فیلمها به ارمغان بیاورند را در اختیار شرکت کنندگان دوره قرار می دهند.

۴. مولفه های بازاریابی بین المللی فیلم
قدمت سینما در ایران همپای قدیمی ترین کشورهای صاحب صنعت سینمای می باشد اما پخش فیلم در کشور ما هنوز به سبک سالهای آغازین سینماست و پخش بین المللی هم که تقریبا در سینمای ما وجود ندارد.
این عرصه ایست که راههای نرفته و کارهای نشده در آن بسیار است و حیطه بسیار بکری برای موفقیت در اختیار سینما گران قرار می دهد.
آقای مسیح شریف، فعال توانمند حوزه پخش بین المللی فیلم و گردشگری، حاصل سالها تجرببات تحصیلی و عملی خود در عرصه های بین المللی پخش فیلم با توجه به اقلیم خاص ایران را در اختیار شرکت کنندکان قرار می دهند.


زمان:  پنجشنبه و جمعه ۲ و  ۳تیر ۱۴۰۱
نحوه برگزاری: حضوری و مجازی
مکان: تهران، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از خیابان پانزدهم، پردیس شمالی دانشگاه تهران، دانشکده مطالعات جهان
شهریه: حضوری ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان
           مجازی ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
 برای ثبت نام به سایت موسسه دانش پذیران مطالعات جهان به نشانی https://wssi.ir مراجعه کنید.

نشانی مطلب در وبگاه انجمن ایرانی مطالعات جهان:
http://iwsa.ir/find-1.1203.1065.fa.html
برگشت به اصل مطلب