نشست سوم به ریاست دکتر نمکدوست با محور تعامل نهاد آموزش و فناوریهای ارتباطات و تأثیر آن بر ترویج علم
- عمومی سازی علم در بستر کتابخانههای دانشگاهی- دکتر شیما مرادی
دکتر شیما مرادی در مقالهی خود رویکردهای کتابخانههای دانشگاههای برتر دنیا را در بهره گیری از فناوری وب برای عمومی سازی و ترویج علم بررسی کردند ودر این راستا شواهدی را ارائه کردند.
- جامعه پذیری دانشگاهی دانشجویان: دوگانه نهاد آموزشی و فضای مجازی - دکتر آمنه صدیقیان بیدگلی
دکتر آمنه صدیقیان بیدگلی در مقالهی خود بررسی نمودند که دانشجویان چقدر از شبکههای اجتماعی مانند وایبر، تلگرام، تانگو، واتس آپ، لاین و...برای فعالیتهای علمی و کلاسهای درسی خود استفاده میکنند. همچنین با توجه به حضور جدی اینترنت و شبکههای اجتماعی در کلاس درس، مسئلهی ایجاد اختلال در امر آموزش و تدریس استاد را مورد بحث قرار دادند.
- پوپولار شدن، دیجیتالی شدن، مینیمال شدن علم: خطرات و مخاطرات- دکتر سید محمود نجات حسینی
دکتر سید محمود نجات حسینی در مقالهی خود با استفاده از اسناد و ارجاع به دادههای اینترنتی مرتبط و نیز با استفاده از روشهای تحلیل محتوا (و حسب مورد) تحلیل ثانویه، توصیفی فربه و تحلیلی قانع کننده ازاین عوارض شناختی نو پدید را ارائه نمودند و درباره دلایل-علل و آثار شناخت علمی پوپولار، دیجیتال ومینیمال موجود در اجتماع علمی ایران نیز یافتههایی را ذکر کردند.
- ساخته شدن فرهنگی و اجتماعی علم تأملی در پدیده دانشگاهی شدن جامعه در ایران - دکتر مقصود فراستخواه
دکتر مقصود فراستخواه ضمن بررسی آرا و رهیافتهای متآخر در فلسفه و جامعه شناسی علم در مقالهی خود، بر مبنای پنج انقلاب در تاریخ علم جدید در انقلاب پنجم، انقلاب رسانه ای در علم را مورد توجه قرار داده و در نتیجه گیری آن پدیده «دانشگاهی شدن جامعه» در ایران را مورد بحث و تحلیل قرار دادند.
- بررسی و بهبود اثربخشی حضور دانش آموزان در نمایشگاه هفته ترویج علم و ایجاد زمینههای تداوم تعامل با آنها با استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در سالهای آتی - معصومه شاهسواری
و در پایان خانم معصومه شاهسواری در مقاله خود نتایج و نظرات بازدید و حضور دانش آموزان در نمایشگاه هفته ترویج علم در سالهای گذشته را بررسی نمودند و بر اهمیت تداوم تعامل با دانش آموزان مورد نظرتاکید کردند. ایشان همچنین با توجه به دسترسی آسان، جذابیت و اثر بخشی فناوریهای اطلاعات و ارتباطات ظرفیتهای موجود برای حضور دانش آموزان را تحلیل کردند.